Geven is leven




Wim de Bundel
Geven is leven
Een optimistische reis naar goud en geluk

omslagontwerp: Ralf Emmerich en Pieter Kers
omslagfoto’s: Mathilde Dusol en Ivo Geskus (bovenaan Bibian Mentel, daaronder v.l.n.r. Lobke Berkhout, Wim de Bundel, Susan Krumins)
ISBN 978 90 831 1256 5 | NUR 801 | 350 pp | 13,5 x 21 cm | fullcolour | paperback met flappen

PRIJS: € 24,99


Geven is leven is méér dan een boek. Het is een uniek platform, een beweging waar velen zich bij aansluiten omdat ze er energie van krijgen. Wim de Bundel beschrijft de kracht van het geven op meerdere niveaus: gas geven, betekenis geven, hart & ziel geven. Hij deelt zijn inzichten, initiatieven en inspiratiebronnen en neemt de lezer mee op een reis naar goud en geluk.

Wim de Bundel werd verkozen tot Commercieel Directeur van het Jaar en bereikte bij Nationale-Nederlanden de nummer 1-positie in de pensioenmarkt. Hij wil het leven vieren – ‘wat er ook gebeurt’, zoals de slogan luidt. Toen zijn vrouw ernstig ziek was en de wereld even heel donker werd, steunde hij goede doelen via Serious Request – en hij kreeg er muzikale troost voor terug. Hij liet zich inspireren door paralympisch snowboarder Bibian Mentel, die meerdere keren haar ziekte pareerde en zeven gouden medailles in de wacht sleepte. Met de olympische sporters Susan Krumins en Lobke Berkhout haalde hij geld op en ontwikkelde hij een succesvol samenwerkingsmodel. Hij liet zich ook inspireren door Jos Burgers, die humoristische boeken schreef over klantgerichtheid, en door topondernemers als Aad Ouborg en Michiel Muller. Hij leerde lessen over leiderschap van Sander de Kramer, van burgemeester Aboutaleb, van Barack Obama die voor drieduizend aanwezigen kwam spreken over forward thinking leadership.

Wat al deze mensen gemeen hebben, is dat ze niet alleen tegenslagen hebben overwonnen, maar ook ruimhartig hun inzichten willen delen met anderen. Zo komt Wim de Bundel tot het inzicht dat er maar één manier is om de top te bereiken: door te geven. Geven is leven.

Wim de Bundel (1969) was twaalf jaar directeur Marketing en Sales bij Delta Lloyd, BeFrank en Nationale-Nederlanden. In 2019 werd hij verkozen tot de nummer 1 in de Top 50 van commercieel meest invloedrijke personen van Nederland. Hij is ook een excellent spreker: in 2014 won hij met zijn speech over Delta Lloyd de verkiezing tot Commercieel Directeur van het Jaar.

wimdebundel.nl / gevenisleven.nl


Mentelity Foundation
Een deel van de opbrengst van Geven is leven gaat naar een goed doel: de stichting van Bibian Mentel, die in maart 2021 overleed. Zie voor meer over hun werk mentelityfoundation.org